חתימה על העצומה נגד עבירות הבניה ביורדי הסירה 19 אונליין

יום חמישי, 7 באוגוסט 2008

בתים מבפנים ובתים הרוסים

5.8.08

לתושבי ירושלים,

בהמשך לפעולותינו ברח' יורדי הסירה,אנחנו מנסים לקדם פעולת מחאה שקטה לשם העלאת מודעות הציבור הרחב והמודעות של תושבי השכונות הותיקות בפרט, לתופעה של העדר מדיניות שימור והעדר אכיפה של עיריית ירושלים.אנחנו תושבי השכונות הותיקות רואים יום יום כיצד מבנים היסטוריים/ערבים/טמפלרים בבקעה, במושבה הגרמנית, בטלביה, בקטמון הישנה, וברחביה נעלמים בקצב מסחרר והעירייה חדלת אישים בנושא.

בשנה שעברה התנהל בירושלים פרויקט "בתים מבפנים". ההיענות של הציבור, גם מחוץ לירושלים הייתה אדירה (מספר המבקרים הוערך בעשרות אלפי מבקרים). לשם דוגמא, בשני האתרים של בקעה, ברחוב הרכבת וברחוב דרך בית לחם, השתרעו תורים של אנשים של 40 דקות!!! יחד עם זאת, האירוע הזה רק הדגיש את המצב הנורא שמתרחש בשכונות הותיקות, שבהן על בסיס יום יומי ניתנים עוד ועוד היתרים להריסה של מבנים, גם כאלה הנמצאים בכרטסת השימור.

האבסורד הוא שהעירייה מפרסמת את עצמה מצד אחד כמשמרת בתים הסטורים ובו בעת מאשרת תכניות למחיקתם. למשל ברחביה אושרו לשימור מלא רק חמישה בתים!!!! (על פי תכנית הפיתוח החדשה). אנחנו רוצים שכל אותם מבקרים ב"בתים מבפנים" יבינו את מס השפתיים של העירייה.

לאחר אותו אירוע, המסקנה שלנו הייתה שצריך מחאה ציבורית שתציף את נושא שימור המבנים בירושלים. החלטנו לקדם פרויקט נגדי ל"בתים מבפנים" והוא יהיה: "בתים שהיו – ולא יהיו" - שיציג אלטרנטיבה לאותם אנשים שמגיעים, שיראה להם איזה אוצרות יש לנו בירושלים, ואיזה איום ממשי יש עליהם.

ב- 20 לספטמבר העירייה מתכוונת לקיים שנית את פרויקט "בתים מבפנים" (אגב, פרוייקט מבורך). השנה מצפים ליותר מבקרים אשר כולם בעלי מודעות לשימור. הרעיון שלנו הוא לנסח עמוד A4 כרומו (משני הצדדים) רהוט ולא מתלהם, המסביר את חוסר מדיניות השימור של עיריית ירושלים לטובת יוזמות נדל"ניות. לדף יתלוו כמה תמונות של בתים לפני ואחרי וכן מפה של השכונות הוותיקות שבה מסומנים עשרות הבתים ההיסטוריים שכרגע בתהליכי הריסה לטובת יוזמות נדל"ן.

אנו מנסים לגייס פעילים על מנת לקדם את המחאה . יש לנו את התמיכה כספית מקרן שלי- שורשים ירוקים.

אנו מקווים שמחאה זו תעורר את העירייה לפעולה בנושא השימור.

כמובן שיהיה צורך לדאוג לסיקור עיתונאי.

המעוניינים לסייע ולקחת חלק יכתבו אלינו דרך אתר זה.

בברכה

תודה לכול המסייעים

תושבי השכונות: קטמון, רחביה, טלביה ובקעה

אין תגובות: